قوانین و مقررات خرید از فروشگاه اینترنتی شادیکار

ضمن خوشامدگویی به شما کاربر عزیز که فروشگاه اینترنتی شادیکار را جهت خرید محصول مورد علاقه خود  انتخاب نموده اید ، به منظور تسریع و استفاده بهینه از خدمات این فروشگاه قوانین و مقررات سایت فروشگاهی شادیکار را به دقت مطالعه نمایید.

بدیهی است استفاده از سایت به هر شکل به معنای پذیرفتن شرایط مندرج در قسمت قوانین و مقررات سایت فروشگاهی شادیکار می باشد.

ماده 1)-تعاریف :

  • فروشگاه: فروشگاه اینترنتی شادیکار
  • سایت: وب سایت فروشگاه اینترنتی شادیکار به آدرس:shadikar.ir
  • محتوای سایت: شامل قیمت، متن، عکس، فیلم و مشخصات فنی محصولات یا کلیه مقالات و اخبار درج شده در سایت و وبلاگ می باشد.
  • کاربر: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت شادیکار شده باشد، کاربر تلقی می شود.
  • عضو: کاربری که به عضویت اولیه یا کامل سایت درآمده باشد، عضو تلقی می شود.
  • مشتری: کاربر یا عضوی که از سایت خرید می نماید.
  • سفارش: کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و قصد خرید آنها را اعلام می نماید.
  • استعلام: ارسال سفارش از طرف مشتری برای بررسی موجود بودن کالاهای سفارش داده شده و بررسی تغییر قیمت احتمالی.

 

ماده 2) – ایجاب و قبول سفارش 

مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام می گیرد، نشان دهنده وقوع یک عقد یا قرارداد می باشد. عقد یا قرارداد مطابق ماده 183 قانون مدنی عبارتست از اینکه ” یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد ” ؛ بر همین اساس قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق “داده پیام” منعقد می گردد

ایجاب، پیشنهاد انجام یک معامله به شخص دیگر است بطوریکه اگر پیشنهاد مزبور مورد قبول واقع گردد، عقد منعقد می گردد. قبول نیز عبارتست از اعلام رضایت به ایجاب ابزار شده برای انعقاد قرارداد. بنابراین هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین منعقد شده است، لذا هنگامیکه مشتری سفارش خود را نهایی می نماید در واقع قرارداد منعقد شده است و ملزم به پرداخت وجه آن می باشد. توجه نمایید که صرف ایجاب برای ایجاب کننده تعهدی بوجود نمی آورد و وی می تواند ضمن ایجاب، مدت زمانی که در آن پیشنهاد پابرجاست یا سایر شروط را مشخص نماید.

با توجه به آنکه طبق روال کاری فروشگاه مرحله اول خرید، استعلام سفارش می باشد، پاسخ استعلام سفارش مشتری به منزله ایجاب و نهایی کردن سفارش توسط مشتری به منزله قبول است.

ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش خود را ثبت نماید.

کاربران برای خرید از سایت باید دارای سن قانونی (18 سال تمام) بوده یا از طریق والدین یا قیم قانونی خود اقدام به خرید از سایت نمایند.

 

ماده 3) ثبت خرید:

مشتری پس از استعلام از موجود بودن کالا که در سایت بصورت اتوماتیک نمایش داده می شود می تواند اقدام به ثبت محصول در سبد خرید نماید.

 

ماده 4) روشها پرداخت:

پرداخت بهای محصولات که در سایت مشخص گردیده اند می تواند به دو صورت نقدی پس از تحویل کالا یا بصورت آنلاین از طریق درگاه فعال در سایت صورت پذیرد.

 

ماده 5) روشهای ارسال کالا:

ارسال کالا در استان تهران با رعایت تعرفه هایی که در سایت معرفی گردیده اند صورت می پذیرد.

تبصره: ارسال کالا به شهرستانها بصورت پس کرایه از طریق پایانه های ارسال بار یا شرکت پست جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد.

در مواردی که ارسال توسط شرکت پست یا پایانه های ارسال بار انتخاب می گردد، مسئولیت فروشگاه صرفاً تحویل سفارش بصورت صحیح و سالم و در حداقل بازه زمانی به شرکت پست یا پایانه ارسال بار و ارسال کد پیگیری برای مشتری می باشد. در این موارد مطابق مواد 386 و 387 قانون تجارت کلیه مشکلات ناشی از حمل کالا بر عهده متصدی حمل و نقل بوده و فروشگاه مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد و در صورت بروز مشکل فروشگاه پاسخگو و پرداخت کننده خسارت نمی باشد.

 

ماده 6) هزینه ارسال:

مشتریان محترم در هنگام ثبت سفارش، به راحتی و بدون هیچگونه پرداخت وجهی قادر هستند روشهای مختلف ارسال و هزینه های مرتبط با هر کدام از آنها را مشاهده نمایند.

 

ماده 7) مدت زمان ارسال سفارش:

استان تهران: مدت زمان ارسال سفارش ها در استان تهران یک روز کاری می باشد

سفارش های ارسال شده توسط پست و پایانه های ارسال بار:سفارش هایی که قرار است از طریق پست یا پایانه های ارسال بار ارسال گردند، در روز کاری بعد تحویل شرکت پست یا پایانه ارسال بار خواهند گردید.

 

ماده 8) نکات مهم در هنگام تحویل سفارش :

  • مشتریان محترم موظف هستند هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید.

 

  • مشتریان محترم موظف هستند در هنگام تحویل گرفتن سفارش، کالای سفارش داده شده خود را تحویل ظاهری بگیرند (تحویل ظاهری یعنی کالا از تمام جنبه های ظاهری بررسی و در صورتیکه فاقد هر گونه ایراد ظاهری باشد، تحویل گرفته شود.

توجه گردد هنگامی که کالا تحویل ظاهری گرفته می شود، فروشگاه دیگر مسئولیتی در قبال مشکلات و ایرادات ظاهری کالا نخواهد داشت.

 

  • در زمان ارسال کالا توسط شرکت پست و یا باربری،مشتریان محترم موظف هستند در حضور مامور پستی و قبل از امضاء رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن گردد و در صورتیکه کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دارای ایراد باشد، ضمن تحویل نگرفتن آن، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع دهد. در این موارد چنانچه مشتری بدون بررسی سلامت ظاهری، رسید پستی یا باربری (بمنزله دریافت کالا بصورت صحیح و سالم) را امضاء نماید، دیگر حق اعتراضی در مورد سلامت ظاهری کالا نخواهد داشت

 

  • طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آنها آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده، اجباری است. چنانچه فردی که کالا را سفارش داده و پرداخت آن را بصورت آنلاین انجام داده، تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری گردد، باید از طریق پنل، ایمیل یا پیامک، نام فرد تحویل گیرنده را به فروشگاه اعلام نماید، در غیر اینصورت فروشگاه کالا را تحویل نداده و در این موارد هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود.

 

قوانین فروشگاه مشتمل بر 8 ماده و 1 تبصره می باشد و مشتری باعلم و آگاهی از تمام قوانین نسبت به ثبت سفارش و خرید اقدام می نماید و لذا هر گونه ادعایی در خصوص عدم اطلاع از قوانین، فاقد وجاهت قانونی بوده و فروشگاه مسئولیتی در برابر آنها ندارد.